Weekend w Beskidach: Pilsko z psem [ZDJĘCIA]

Pilsko-z-psem-psiPARKpl

Pilsko jest  drugim (po Babiej Górze) pod względem wysokości szczytem w polskich Beskidach. Znane jest chyba najbardziej z rozbudowanych tras narciarskich. Dla nas jest wspaniałym miejscem na aktywny wypoczynek z psem.

psiPARK.pl na Facebooku
Polub nas na Facebooku i bądź na bieżąco! www.facebook.com/psiPARKpl

Pilsko z psem: nasza relacja

Chociaż niedaleko samego szczytu musieliśmy uciekać przed burzą, wyprawa była udana, a widoki wspaniałe. Wszyscy wróciliśmy do domu szczęśliwi i zmęczeni.

W godzinach porannych ruszyliśmy we czwórkę z Korbielowa żółtym szlakiem. Droga początkowo prowadziła przez las aż do Hali Miziowej, gdzie zatrzymaliśmy się na krótki odpoczynek. Do Schroniska PTTK można bez problemu wejść z psem, a także przenocować.

W czasie gdy jedliśmy pyszną zupę, słońce znikło za chmurami i zaczął padać deszcz. Ruszyliśmy dalej czarnym szlakiem, jeszcze podziwiając widoki przez piękną kosodrzewinę, aż przed nami pojawił się polski szczyt, a nad nim coraz ciemniejsze chmury i na miejscu zamiast panoramy z widokiem na Babią Górę i Tatry – otoczyły nas chmury i deszcz. Po odwrocie z drogi na słowacki szczyt wróciliśmy żółtym szlakiem na Halę Miziową, gdzie w końcu wygrzaliśmy się w słońcu, które towarzyszyło nam już do końca dnia.

W sumie przeszliśmy 15 kilometrów w 8 godzin. Już przy parkingu przy Smerku psy mogły zanurzyć się w wodzie, a i po drodze co jakiś czas miały taką okazję. W schronisku na Hali Miziowej wbiliśmy pamiątkową pieczątkę do psiego paszportu. Psy mają bardzo dobrą kondycję,  dużo ruchu na co dzień, ale zmęczyły się mniej niż my. Na drugi raz, zwłaszcza z psem ciągnącym na smyczy, wybralibyśmy zejście ze szczytu do schroniska czarnym szlakiem. Może trochę krótszy i bardziej stromy, ale wydał nam się łatwiejszy.

Pilsko z psem: zdjęcia

Zobacz też:

Prawa autorskie. Artykuł stanowi własność serwisu psiPARK.pl i jest chroniony prawami autorskimi. Dozwolone jest udostępnianie bezpośredniego odnośnika do niniejszego artykułu w mediach społecznościowych oraz na stronach internetowych. Kopiowanie, wykorzystywanie artykułu w całości lub części bez pisemnej zgody właściciela serwisu psiPARK.pl jest zabronione i może być ścigane prawnie. Zdjęcia: AjriszZona.pl/PSIDOMEK Katowice, psiPARK.pl